Queenstown - Christchurch - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ton ... - WaarBenJij.nu Queenstown - Christchurch - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ton ... - WaarBenJij.nu

Queenstown - Christchurch

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

18 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na het gezellige Queenstown was het tijd geworden om maar snel verder te reizen, er waren nog maar weinig dagen over en nog wat leuke dingen die we moesten zien.

Na een slaapstop in Te Anau vertrokken we de volgende ochtend in het donker richting de Milford sound, een fjordengebied aan de westkust, om aldaar de boot te pakken, het koude water op.

De bergen reizen er op uit de zee tot een 2km hoogte, met watervallen en gletsjer er tussenin. En dan vaar je tussen al dat groots in en ben je eigenlijk alleen maar naar boven aan t kijken hoe mooi t is... Vergeet je helemaal dat het zo koud is, zelfs met zo'n trui, T-shirt en regenjas. Als het dan echt te koud wordt wil je niet meer naar binnen omdat het buiten zo mooi is en de boottrip maar zo kort is (1,5uur).

Na de trip reden we terug en zagen we in de verte wat ijs/sneeuw liggen dus besloten we de auto uit te stappen en te gaan lopen, springen en kruipen richting het ijs. Toen we eenmaal halverwege waren keken we terug naar de auto en die was inmiddels heel klein geworden, het was dus iets verder dan gedacht, maar goed we waren nu onderweg. Bij het ijs aangkomen bleek er een riviertje doorheen te gaan die er voor zorgde dat er gedeeltes gesmolten waren en daarmee mooie vormen gaf...
De lange rijdag die volgde bracht ons bij Dunedin...ja probeer dat maar es tegen een kiwi goed uit te spreken...en daar wilden we pinquins gaan bekijken, we waren wat laat en hoopten het strand nog op tijd te halen, maar door verkeerd rijden zagen we wel de stijlste weg ter wereld maar niet de pinquins :'(

De volgende dag bood uitkomst met wat rijden naar een volgde plaats en het tijdsschema opvragen bij het informatiecentrum. Na om 5uur klaar te staan boven op een duin/berg kijkend naar het strand ver beneden waar toch wel een 6 pinguins aan land kwamen in 2uur tijd... Daarna hadden we wat eettijd en konden we via de wiskybar terrecht bij een podium wat stiekem al gesloten was maar waar we nog in konden. Tijdens de openingstijden zitten de mensen op de tribune te kijken naar blauwe pinguins die veel te ver weg zijn en mogen ze geen foto's maken. Wij konden nu bijna alles zolang we de beesten maar niet bang maakten...

De volgende dag moesten we de auto terug brengen...althans dat dachten we, maar Robbert met zn hoofd had een verkeerde datum doorgegeven...geeft niks was pas de derde keer :p :D ;)
We konden nu tenminste 's nacht naar het vloegveld toe rijden met de auto om haar aldaar achter te laten.

Na nog wat slapen op het vliegveld was het tijd om teug te gaan naar sydney. Na wat inkopen was het tijd om mn oude werk op te zoeken. Had afgesproken met een oudcollega en samen zouden we ff langs gaan. Na een paar uur kreeg ik toch wel honger en bestelde dus maar eten. En zo bleven we tot ongeveer de sluitingstijd om vervolgens nog verder te gaan in de stad totdat de tekortgedanenuurtjes van de afgelopen nacht toch echt begonnen te tellen.

De paar uur slaap zorgde voor nog meer slaaptekort, die gelukkig ingehaald konden worden op het vliegveld met 4uur vertraging door een staking en in het vliegtuig naar Taipei...

Het is bijna over :'(

Ik kom er aan!

Totzo

• 18 Maart 2008 - 15:20

Sandro:

Tot zo!

• 20 Maart 2008 - 08:34

Eefje:

:( Jammer dat het voorbij is!!
    Maar ook wel gezellig als je weer terug bent :).
    Ik hen je verhalen met veel plezier gelezen!

• 21 Maart 2008 - 20:28

Rieni:

Wat gaat de tijd toch snel . Ik vond het leuk om je te volgen op je reis. Goede terugvlucht en sterkte in dit koude kikkerlandje. Rieni

• 25 Maart 2008 - 18:37

Indra:

Jammer dat de verhalen over zijn,

Ik heb er veel plezier mee gehad tijdens het soggen:D