Christchurch - Queenstown - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ton ... - WaarBenJij.nu Christchurch - Queenstown - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ton ... - WaarBenJij.nu

Christchurch - Queenstown

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton

11 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hehe... Eindelijk Australie verlaten ;) moeten er nog 1dag terug komen voor een overstap op onze terug vlucht, maar dan hebben we t ook helemaal gehad... :'(

Het nieuwe land waar we heen mochten is Nieuw Zeeland. Binnen twee weken gaan we proberen om het hele zuidereiland rond te reizen en er ook nog wat van te zien. Voor de personen die gelijk denken dat we in Lord of the Rings mee gaan spelen, sorry, die is vooral opgenomen op t noorder eiland, dus daar zullen we weinig/niks van mee krijgen. Het zuidereiland schijnt volgens het merendeel mooier en ruiger te zijn dan noord, vandaar dat we noord skipte...

Het vliegtuig deed midden in de nacht zijn landing in Christchurch...dus niks mee gekregen van nieuw zeeland uit de lucht. Na wat georder en vragen kwamen we uiteindelijk in de bus richting centrum, waar we nog opzoek ging naar voer...door t tijdsverschil en de timing van de vlucht moesten we nog wat eten naar binnen werken. Gelukkig was er nog Mac open :S

Na een korte nacht werden we opgepikt door de verhuurmaatschappij terug richting vliegveld om daar onze huurauto op te pakken...zo'n mooi klein dingetje waar we precies met z'n drieen plus bagage in kunnen...dus lekker krap...We reden er mee richting noord langs de kust, wat eerst nog een beetje nederlands aan doet, met weilanden, koeien en af en toe zee. Maar in de verte zie je al de bergen...dus niet helemaal het thuis gevoel. Later kom je echt langs de kust te rijden...met het blauwe water en de bergen waar je omheen slingert geeft dat weer prachtige plaatjes.

In de oceaan schijnen walvissen te zwemmen, maar goed om ze echt te zien moet je toch wel met een boot mee...we probeerden om ze toch vanaf de kant te zien, met de verrekijker in de hand liepen we het grindstrand op. Maar in plaats van walvissen kwamen we zeehonden op het strand tegen...leuke verrassing... We reden door tot Picton, een plaatsje in een baai, waar we een hostel vonden dat heel veel deed denken aan een normaal huis, met een prachtig uitzicht op de baai. En een leuk tuinhuisje waar onze bedden in stonden :)

De volgende bestemming was het Abel Tasman Nationale park, een van de mooiste natuurparken in Nieuw zeeland. We besloten om daar een een goede wandeling in te maken, dus met een kaart een route uitgestippeld en de dag erna vroeg opgestaan...de wandeling was lang, maar zeker de moeite waard. De bergen lopen zo over in de zee en dan zijn er nog eiland...super. Een gedeelte van de wandeling moest gelopen worden met laag tij, maar ja we kwamen er aan een paar uur na hoogtij. Gelukkig zakte het water snel, dus na een lunch konden we het proberen. Tot halverwegen de baai redden we t met water tot de kuiten. Daarna begon de vaargeul, met een paal werd deze aangegeven en wij maar denken dat het een pijl was met de route :s Het water in de geul was inmiddels ook wat lager en zonder broeken kwamen de kleren gelukkig droog over... Na de zware wandeling, met te weinig eten op zak, werd het tijd voor t avondeten. En daar hebben we toch wel het record verbroken met eten klaar maken...binnen een paar minuten stonden de raps op tafel en kon er gegeten worden...

De dagen erna lieten we de wandelingen maar ff voor wat het was en zochten we vooral de plekken op met de auto. Na een zeehonden kolonie, die we van afstand moesten bekijken (is natuurlijk minder dan er bijna tegenaan lopen) kwamen we uit bij de pannekoekenrotsen. Een stel rotsen die op opgestapelde pannekoeken lijken. De regen deed ons echter weer snel naar de auto toerennen...

Verder op de weg kwamen we gletsjers tegen. Twee gigantische ijsbrokken, die tot bijna zeeniveau naar beneden komen vanaf ongeveer de hoogste berg in Nieuw zeeland. Het beklimmen kan alleen met begeleiding...dus dat zat er niet in. Maar tot een enkele tientallen meters konden we ze wel naderen...Toch wel cool die ijsbrokken ze dichtbij en dan ongeveer midden in het bos...

De laatste dag voro Queenstown kwamen we door wanaka. Een plaatsje met Puzzleworld...het is echt geweldig, ze hebben daar bijna alle puzzels (je kent ze wel van die dingen waar je over namoet denken, uren op zit en als je het trucje weet is het zo gebeurd). Wij hebben dus over sommige lang nagedacht en opeglost andere lukte niet... Daarnaast hadden ze ook nog de illusie ruimte. Een kamer die scheef is gebouwd en waar alles naar boven lijkt te gaan. Een bal op een pooltafel, water en een schuivende stoel...het is echt vreemd.
Ook een ruimte met tientallen gezichten, die je allemaal aan lijken te kijken en met je mee bewegen als je loopt, springt of bukt. En ze zijn alleen maar van plastic :S

Maar goed ik ga weer ff verder...we hebben nog heel wat te zien, dus zie jullie later wel weer...

• 11 Maart 2008 - 00:31

Suuz:

Jeej! Ik ben weer de eerste die reageert ;)

Maar nog twee weekjes lekker genieten dus en dan "back to reality".

Willian heeft haar puzzel nog niet opgelost (die we met haar verjaardag hebben gegeven), dus denk dat we nog geen nieuwe uitdaging nodig hebben :)

Tot snel!

Suuz

• 11 Maart 2008 - 10:31

Nicole:

Hey Toniii,

Ziet er allemaal weer relaxed uit, maar deed gisteren een schokkende ontdekking;
    Je gaat natuurlijk niet op m'n verjaardagsfeestje komen :S Maar ik weet al een goeie oplossing, kom ik lekker ook niet op die van jou ;)
    Alvast gefeliciteerd (voordat ik het vergeet, ben ik nu iig op tijd :P)

Veeeeeel plezier nog, geniet ze!